Lagotto Romagnolo født 11.06.2010

tirsdag 12. oktober 2010

Esox lucius

Ja, nå er dagene som Esox lucius snart over :) Hvem Esox er? Gjedda...
De små spisse gjeddetennene mine ramler ut om dagen, til stor glede for sjefen og de andre på to bein. Ja, egentlig tror jeg Alfred er glad og, jeg!


Her er det definitivt vinter i lufta nå. Dagene er skarpe og klare, men om natta er vi ned mot 5 minusgrader.
Allikevel er det noe i hagen som ikke gir opp...


Matmor og jeg sloss fortsatt om hvem som skal plukke disse deilighetene, som fortsatt modnes...til sommeren skal vi ta med et par slike planter tilbake til Skogstorpet, jeg tror mamma og mormor ville likt disse!

Edit synes også det er kaldt om natta, men det er ikke klart for henne ute i fjøset enda. Derfor har hun overnatta på ny hybel i natt. Blir spennende å gå ut etterpå å se hvordan hun syntes det var... Nå bor hun nemlig i det ene drivhuset ;)



Matmor bruker mye tid om dagen på å spa opp nye blomsterbed, det blir mye jobb på meg også... Jeg skal jo tross alt frese all jorda minst en gang, da!
Men det er litt bra med alle disse blomstene også, for pene er de da ;)


Denne hadde frøsådd seg i grusen, og blomstrer nå :)
Snakkes, nå må jeg ut og frese mer jord ;)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är "storebror" Mulle som skriver. Det är så jättejätteroligt att läsa här! Man blir glad och får många goda skratt.
    Hälsningar från Helena och Mulle

    SvarSlett
  2. Hej!
    Jag håller med helt och hållet.
    Jättetrevlig blogg :)
    Hälsningar "storasyster och moster" Skorpan o Flora

    SvarSlett
  3. Visst är det roligt med lite kommentarer ! Gäddtänderna bara rasar och trots att jag har tre valpar hemma så hittar jag inga tänder...Huvudsaken är förstås att dom försvinner !

    SvarSlett