Lagotto Romagnolo født 11.06.2010

mandag 6. desember 2010

Endelig lang nok!

Hele tida har jeg vært for kort...Rett og slett for kort til alle de tingene jeg har villet gjøre!
Men nå,- nå er jeg endelig lang nok! :-)

Jeg er lang nok til å hoppe inn i baksetet på matmors bil...
Jeg er lang nok til å stå på to bein, og stjele mat fra bordet...
Jeg er lang nok til å stjele sjiraffer på sjefens rom...
Jeg er lang nok til å hoppe opp i matmors seng...
Kort og godt: Det er flott å ha blitt lang nok...!

November måned har forsvunnet, men det er nesten like kaldt for det. Noe som er kjempekjedelig, Alfred vil nemlig nesten ikke ut han, når gradestokken krabber under 15 grader. "Det er hans kuldegrense", sier han. Da løper han rundt på 3 bein, mens han stadig forsøker å bruke bare to!
Når jeg kommer inn etter kalde turer ute, har jeg funnet verdens beste soveplass for sauen og meg. Varmt, mykt og godt!

Her for noen dager siden ville matmor ta bilder av oss, til årets julekort.
Alfred er dreven på dette, han, men jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor i all verdens land og rike jeg skulle sitte stille, og så lenge? 
Sabotasje, sa sjefen...

Hver dag får jeg åpne en luke i julekalenderen...det er en liten sjokoladebit inni der, som sjefen og jeg deler. Kunne godt tenkt meg hele jeg, men sjefen påstår sjokolade er farlig for hunder.
Med denne kulda, får vi vakre solnedganger her!



3 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket man kan göra med hjälp av lååånga ben ! Det där med julkortsfotografering...En fråga om VEM som är viktigast eller hur ?!

    SvarSlett
  2. Vi är VÄLDIGT avundsjuka på din läckra sovplats :)
    Flora och Skorpan

    SvarSlett
  3. Rosamunda sötnos, inte stjäl du från matbordet inte, utan du hjälper matmor/matfar med disken!!
    Klem på Er allihop!
    Vänliga hälsningar från Hera & Luna

    SvarSlett