Lagotto Romagnolo født 11.06.2010

tirsdag 17. mai 2011

17. mai!

Ja, da har jeg fått med meg min aller første 17.mai! Og jøss, nordmenn kan virkelig feire, altså!
Dagen startet med sprutregn, så matmor og sjefen bestemte seg for å utsette dagens program litt...Matfar dro tidlig, siden sjefen går i 6. klasse, var han med i komiteen som stelte i stand arrangementet på skolen i bygda her.

Heldigvis, like før vi skulle dra, kom sola! Så ingen ble våte i bunadene sine :-)

Jeg fikk ikke være med på sjølve tog-greia, matmor mente jeg heller fikk vente i bilen så lenge. Men hun var grei og parkerte i hagen til noen jeg kjenner, under ei stor bjørk, så det ikke ble varmt på meg.

Men jeg fikk referat!
Først kom flaggborgen...










Så kom barnetoget...med skolekorpset foran...


Og så resten!
Egentlig likte jeg nok besøket hos Sheila best....eller forresten,- kanskje grillingen til sist? ;-)

Vi rakk akkurat å grille, før regnet bøttet ned igjen...


2 kommentarer:

  1. Grattis söta Rosamunda till norsk-skapet och nya lillebror (Mads). Vilken spännande dag. Luna & Hera hade gärna varit med och grillat med dig, för det gillar dom.
    Ha det så bra :)
    Miko & co

    SvarSlett
  2. Var inte ledsen för att du fick sitta i bilen, Rosa, din matte är klok. En skolorkester höll på att skrämma slag på vår första hund när hon var i din ålder.
    Ha en skön helg
    Catarina, Flora och Skorpan

    SvarSlett